20230223

El senyor Canons: mut i en català

 Data Estel·lar colodiona Dijous 20230223

El Senyor Canons i la Primavera per Alfons Figueras

El senyor Canons: mut i em català... se'n podria dir que és un subgènere: el d'historietes mudes que es fan per a concursos i revistes que tenen com a fita augmentar la lectura en català...

 

I a sobre ho va fer Alfons Figueras... qui tenia mil historietes de Topolino i d'Aspirino y Colodion xerrant pels descosits i que ja aconseguia signar sense la "o" d'Alfonso en historietas de mitjans anys 1970 o abans, en una petita victòria per l'idioma.

Després va passar al diari Avui a fer... sí, l'has encertat: tires de premsa mudes o només amb onomatopeies i sons. 

Flipant, escolti, flipant.

I jugant amb foc: 7 vinyetes en 3 franjes que donen la sensació de ser menys vinyetes encara, en un món de compradors acostumats a rebre 5 franjes per 3 vinyetes per franja. Massa experiments per a la continuïtat d'una revista, si és que volien la continuació i no la cancel·lació, que mai no se sap.

És la contraportada de la germana anual Jordi número 2 i darrer de la col·lecció. "Publicació en català per al jovent": per tant la contraportada hauria de dur una historieta amb diàlegs, dic jo.

Encara segueixo buscant quin lloc deu ser el de la foto. Em despista tanta herba. 

Per a mi que és Barcelona tirant cap la Diagonal cap al Sud, cap a Sant Just Desvern o Sant Joan Despí... alguna cosa així. 

Al fons hi ha una mena de casa antiga i una muntanya: potser son uns pisos que hi ha a prop del Tibidabo... però, per si no ho he dit. em despista molt l'espai verd tan ampli... que això és Barcelona, ciutat de ciment i asfalt, no una ciutat alemanya... és que lluny hi ha inclús un tobogà Mein, dels alts, dels que ja no existeixen perquè es veu que els mateixos que hi pujaven van decidir que eren perillosos per a la següent generació. Puf!

Em despista molt l'àmplia zona d'herba, per no dir els patinets, elements de fantasia que gairebé no es veien al món real, menys que les bicicletes que tan volien els germans Zipi i Zape

I qui poden ser els nois... per a mi que poden ser germans, com a mínim, els dos nois, i que podrien ser fills d'algun directiu de l'editorial. M'ho monto jo solet i fins i tot tinc pensat que podria ser el director de les revistes Mortadelo. Sense cap base. Des del primer cop que vaig comprar la revista que ho penso. 

Les edats... costa, pel canvi de robes i modes... el petit pot tenir 9-10. El mitjà, malgrat la samarreta que diu 16 potser no arriba als 15: 13. La noia sembla més gran, pel pentinat i la roba... però potser té 15 o 16, com a molt 17 anys però, de lluny, per les modes de l'època sembla més gran.