20161019

Saló del Manga: morint d'èxit

Data Estel·lar og Dimecres 20161019

XXII Saló del Manga: Entrades exhaurides per al dissabte i el diumenge.

Quants anys fa que s'estan exhaurint les entrades d'un dels dos dies del cap de setmana. Doncs ara ja sembla normal que s'esgotin els dos dies... Recordo el primer cop que vaig ser conscient d'això perquè vaig fer fotos des de dalt de Montjuïc: després, a les notícies van dir que aquell dia s'havien esgotat les entrades.

La nota de premsa de Ficomic:
Les entrades del XXII Saló del Manga de Barcelona pel diumenge 30 d’octubre s’han exhaurit. D’aquesta manera, ja no queden entrades ni pel dissabte 29 ni pel diumenge 30. Preguem que les persones que no tinguin entrades no vinguin al Saló del Manga ni el dissabte 29 ni el diumenge 30 perquè les taquilles estaran tancades aquests dos dies. Les taquilles estaran obertes el dilluns 31 i el dimarts dia 1 per vendre les entrades corresponents a aquests dos dies.
Informem que continua la venda anticipada d’entrades pel dilluns 31 i el dimarts 1 de novembre, així com d’abonaments pels quatre dies del certamen. La venda anticipada d’entrades es va iniciar el passat 11 de juliol a través del web www.ficomic.com i ha estat difosa i publicitada a través dels mitjans de comunicació i xarxes socials.
 Es curen en salut dient que es podien comprar des de l'estiu.

Torno a dir que vaig conscient anys enrera, i em vaig quedar garratibat: en un context de crisi la gent es matava per entrar pagant i seguir pagant objectes no barats d'oci. Al 2016, la gent es matava per fer el mateix des de l'estiu. Em costa creure això tant com em costa creure que es vengui loteria de Nadal a l'agost.

També em sobta la gran capacitat d'ordre i de previsió de la població: tothom sap què podrà fer d'aquí a un, dos o tres mesos. No tenen alteracions greus del seus interessos ni objectius. Fascinant. Mira que n'hi ha hagut, de cops, en què he estat a punt de no poder anar al saló del comic per una grip o per una boda o per... jo què sé... no us caseu el dia del Saló del Comic o no m'hi convideu.

Actualment, decidir, de cop i volta, que avui fa bon dia per anar al Saló del Manga, no és una opció.

Fiquen aquesta imatge...


 ... tot i que sigui un èxit comercial, a mi em sembla un principi de mort d'èxit. Com dic, cal tenir una vida molt ordenada, gran previsió, enrecordar-se (fora no-frikis) que hi ha aquest tipus de salons...

Em pregunto si hi haurà alguna solució.

Em temo, però, que és com quan diuen que hi haurà actuació de 3 dies de, per exemple, Faemino y Cansado, que saps que només tens possibilitat de veure'ls a l'anunci o en alguna entrevista de promoció.

Em pregunto per la campana de Gauss: ¿el 90% dels que hi volen assistir ho poden fer?

I una qüestió sociològica sobre el dia dels difunts: ¿hi ha algú que vagi al cementiri? Ho dic, perquè tothom plora molt amb les pel·lis però poc amb coses de la vida real.