20181004

Els FGC encara són pitjors

Data Estel·lar espantada Dijous 20181004

(De les notícies) Que es vol que FGC es quedi amb el servei de trasport ferroviaria del Sud de Catalunya (regionals i no sé si mercaderies). 

Si es vol que tot funcioni encara pitjor, regalar el servei de tren a FGC és òptim.

¿Què és FGC? Una entidad que té 2 o 3 línies de tren de Barcelona a l'interior, no connectades entre elles i que mai no ha optat per invertir en més línies. 

Els seus trens del Vallès Occidental arriben a una via morta a Sabadell, no continuen cap a Terrassa, en dues línies separades des de Sant Cugat del Vallès que, como voten correctament, tenen un número infinit d'estacions de trens de FGC (inclús una al polígon industrial dels rics: Can Sant Joan) i de Renfe. El mateix sembla ser que passa a Martorell. 

Els trens de FGC del Vallès Occidental són anomenat "el metro del Vallès" amb una caradura que mai no ha estat criticada per cap periodista indepedent (bwaahhahaha). La freqüència de pas és aproximadament la mateixa que la de la línia de la Renfe R4, la qual transita paral·lela entre Cerdanyola i Sabadell.

Són uns trens clarament classistes: quan es van renovar les línies, per menys de 100 metres, per no dir, 50, es va optar políticament per no unir la línia amb Badia del Vallès, fent que estigués aïllada. És comú a Catalunya que qualsevol llogarret de 400 habitants tingui 3 o 4 insospitades sortides d'autopistes, d'autovies amb peatges ocults o d'eixos transversals o dels altres... Badia només va tenir l'equivalent a una sortida d'autopista a la C-58 quan el corruptisme sabadellenc va decidir fer l'Ikea i la llavor més gran rotonda ibèrica. Badia esà rodejada per la B-30 (laterals de l'AP-7) per l'AP-7 i per la C-58. El mateix podríem dir de Barberà del Vallès, si fa no fa... i el tren de FGC està a tocar dels blocs de pisos... seria la parada entre Sant Quirze del Vallès i la UAB... l'estació de la UAB no existia fins que no la van fer però Badia ja existia. I la via del tren i l'estació van ser renovades... però no hi ha haver diners mai (1984-2018) per a tirar-hi un ramal. I tant que no, que després els pollosos garrulus podrien arribar a l'Eixample pel tren dels marejos.


El tren dels marejos o el tren que mareja és com alguns coneixen la línia FGC del fraudulentament anomenat Metro del Vallès (no arriba a Badia, no arriba a Torre-Romeu ni a Can Roqueta ni a Polinyà ni a Les Termes ni enllaça Sabadell amb Terrassa ni arriba a Castellar ni a Matadepedera ni a cap dels polígons ni barris). 

Resulta que hi ha alguna cosa, bàsicament un mal disseny industrial dels vagons i d'enginyeria de les vies i del traçat que fa que un es maregi. 

Si, a més saps que no podràs mai seure en trajectes laborals o estudiantisl habituals de més de 30 minuts... el mareig molesta més.

Doncs vam provar, en data 20181009, la línia del Baix Llobregat (anomenada oficialment Lobregat-Anoia) de FGC i vam rebre totes les patacades que aquest blog ha denunciat sobre la Renfe en un sol viatge.

1.-Incorrecta senyalització: recte i a l'esquerra per fer-te sortir al costat d'una sortida més ampla i que era només recta des del metro. Això és a l'estació de Plaça Espanya.

2.-Estranya nomenclatura de les estacions per donar una falsa aparença de "nostrat". De tal manera que la línia arriba a "Molí Nou", com si fos l'únic molí, nou, vell o inexistent o com si fos un super conegut barri i sense referència al nom de la localitat... però és que la Ciutat de la Justícia, pompós nom per als Jutjats, van amb un rètol gran a l'estació perquè sinó ningú no identificaria l'estúpid nom d'"Ildefons Cerdà" per a aquella estació. Ildefons Cerdà i altres es deuen regirar de fàstic a la seva tomba veient el que fan en el seu nom.

¡Ostres! És que és classisme i nacionalisme alhora: per no dir-li Ciutat Cooperativa o Sant Boi-Ciutat Cooperativa o Sant Boi.Cooperativa o Molí Nou-Ciutat Cooperativa, que sona massa proletari i massa castellufo.
 
Nom encara pitjor a "·Europa-Fira". Aclarin-s'hi, amb un dels dos: o Europa (suposo que compensa el l'gnominió nom d'Espanya entre els que manen (in)culturalment al Règim, o que s'afegeix a l'anterior i al de Catalunya d'una altra plaça i estació). Veieu a qui no té ni idea i li diuen que va a una fira de mostres a "Gran Via 2" i, efectivament, allà es troba amb una estació que pega a una mega-autopista no apta per a coixos i lents: la Gran Via. 

¡L'estació Fira et deixa a fora de la fira!, bloquejat per semàfors i per milers de cotxes. 

A la Fira de Montjuïc, si ets hàbil, pots entrar a la vorera dreta o esquerra de la fira sense por al trànsit. 

Què va passar després? Una cosa que mai no he vist a la Renfe ni al món civilitzat: arriba un tren, vomita 300 cossos i 10 individus aconsegueixen pujar, un cop els vagons es buiden. Es tanquen les portes de cop que no sé com algú no s'hi va quedar enganxat. Dos passatgers "ciutadans d'origen sudamericà", s'indignen i marxen disposats a posar una reclamació... ¿ho arribarien a fer?

 La majoria de gent desapareix però no sé on però ho vaig entendre hores més tard: al costat, amagat, sense indicar per a un forari, hi ha una altra via per on arriben trens. Allà va marxar tothom.

Em quedo sol i opto per trucar al timbre d'emegència/informació/SOS: si m'hagués donat un infart, ja m'hauria mort. "Esperi a parlar quan la llum deixi de fer intermitències", "estem tramitant la seva sol·licitud". 5 minuts i ningú no va posar-s'hi. 

Sóc ciutadà català i pago els meus impostos... i dic jo que no tot és per a comprar banderes i viatges a Bèlgica... osí?

Ningú no s'hi va posar. 

Arriba un altre tren i m'hi fico. Triga molt en marxar. No és un metro, no, per molt que diguin. Gairebé mai trigues tant en la Renfe Rodalies a marxar... però, tant ser val, FGC es ven com un metro, amb noms ridículs d'estacions com si fossin metros, i amb noms de línies imitant els del metro de Barceloa que és una forma com una altra de dir que a TMB mana la Generalitat i que la xarxa de metros de Barcelona és plena de mancances si cal fer ús de FGC per donar la sensació que tenen més línies. 

I, entre tot això, recordem que a Plaça Espanya (Línia Baix Llobregat) NO hi ha connexió amb Plaça Catalunya (Línia del Vallès)... que, si parlem de metro, seria tan fàcil com fer un enllaç de 5 o 10 metres cap a la línia de metro i fer que els trens de FGC entressin a la L1 i connectessin amb Plaça Catalunya i, d'allà cap el Vallès Occidental (no Oriental: allà mana Sagalés)... per no dir el que és obvi: una línia de tren pròpia de FGC enllaçant amb la seva estació. Literalment, i trist és de dir-ho, desde 1980, ha estat la Generalitat qui no ha volgut connectar Catalunya amb Espanya ni Espanya amb Catalunya, i qui no ha posat diners per fer-ho. Ideològicament, no se'ns escapa: la desconnexió permet desinvular el Baix Llobregat del Vallès Occidental. Ara bé, la comunicació i els transports interns que sí que han estat sempre competència autònoma queden anorreats.

I aquí arribem de nou a la gran pregunta: per què tornen a demanar els nacionalistes ara independentistes les competències de la Renfe Rodalies i, a més el tren del Sud de Catalunya? No pas per a fer-lo millor perquè, a les proves ens remetem: no saben gestionar per moltes floretes que els llencin els seus portamveus i periodistes del Règim.

El mínim era enllaçar Sabadell i Terrassa, connectar Badia amb la seva línia propera per 50 metres, enllaçar Baix i Vallès... i no diguem ampliar la línia en comptes de ploriquejar per la Renfe. L'únic objectiu, difícil de apreciar, és que "la Renfe és el Madrit" sense el qual el nacionalisme català no sap viure.

Després de quedar-s'ho, com van fer tants alters cops, a oblidar-ho, a privatitzar-ho, a regalar-l'hi, a uns amiguets forjats a les calderes del règim. Cas dur d'oblit i destrucció: el Servei Català de Col·locació, que al mateix moment d'obtenir-lo, va ser destruit pels governs pujolistes (hi manava Artur Mas com a Hereu).

Els vagons, per dintre, no són rectes ni plans sinó plens d'esglaons o irregularitats. Això ja s'ha implementat amb els trens de la Renfe, aquells que tenen una única porta més baixa per on entra una cadida de rodes que no pot moure's enlloc perquè hi ha esglaons arreu. Per què el Tribunal Suprem no actua d'ofici contra aquestes empresese de construcció, d'enginyeria i contra els compradors i decisor públics se'ns escapa de les mans.

¡No hi ha hora! Així no saps si el tren va bé o no. Pots mirar el teu rellotge, però és com si no hi hagués, d'hora oficial del tren. Però sí que hi ha pannell interior, compte.

A la tornada, el tren no estava precisament net.

Tot i autocatalogar-se de metro, a la Plaça Espanya et fan sortir de FGC i dos metres després has de tornar a picar el bitllet, així que no són metro o no caldria fer cap canvi... i el bitllet diu: "títol esgotat". La gent del metro obre amb un billtet que ja tenen elles: "hey! però podré entrar a la Renfe?" Si no m'han canviat el bitllet que s'ha carregat la màquina de FGC (a l'estil de l'antiga Renfe quan van posar els títols ATM)... Resposta: "si ha passat el temps del viatge". "No, si fa 10 minuts, si vinc de... és igual, ja me'n sortiré". 

Arribem a Sants, provo el bitllet, sabent per experiència que l'error d'un lloc destrueix el bitllet: "títol caducat". Vaig al senyor d'informació que m'obre sense problemes. Me n'he sortit perquè la Renfe ara respecte el passat i per comparació amb FGC, funciona millor. Simplement: funciona.

Tots els problemes de la Renfe en un sol viatge de FGC és un rècord. Error en la validació del bitllet, vagó brut, tren que marxa sense permetre  pujar els passatgers, telèfon d'informació que no respon, tren que no es posa en marxa i que va tard, mala comunicació i mala senyalització: 20181003 va ser el dia que FGC es va treure la seva careta de bona empresa, tot i que ja en tenien proves, constàncies i experiències. 

¿Queixes o comunicacions a Rodalia.info? Des de fa 8 mesos, no.

 SORT QUE EXISTEIX LA RENFE.
.