Data Estel·lar premsada Dilluns 20240506
No suelo poner notas de prensa. No sóc de posar notes de premsa però, com que Ficomic no m'acredita mai però sí que em vol fer servir d'eina publicitària any rere any. col·locarem aquest cop la típica nota de premsa que diu el de sempre: que hi ha anat molta gent.
Calculi vostè el que no diuen: que han rebut net com un milió dos-cent mil eurets de res.
Més encara: 11000 assistents * 12€ = 1320000€... que hi ha com per fer unes exposicions en condicions, grans i amples i per dotar d'endolls i accés a internet a totes les parades. Els del Clúster Balear no en tenien i això que estaven al davant.
Ibáñez... la seva mort, junt amb la d'uns quants altres, marca la fi del tebeo espanyol i del tebeo de masses... ja no hi haurà cues.. com no hi va haver interés artístic, comercial, industrial per crear escola al voltant d'Ibáñez i d'altres. El cas de com van deixar pansir el Pafman de Joaquín Cera, que era l'última esperança ens ho diu tot.
COLORS I ALTRES COSES LES HI POSO JO A LA NOTA DE PREMSA. NOTA DE COLOR A LA NOTA DE PREMSA.
En castellà han escrit "Grand Premio"... així que no solsament no saben escriure als correus electrònics sinó que els periodistes de premsa de Ficomic tenen problemes per a escriure i corregir textos.
Sobre els èxits de les expos d'Ibáñez i Trini Tinturé... nostàlgies al marge, és que eren les úniques que valíen la pena junt, per a que li agradés el tema, la del dibuixant de coses de por i de cartes del tarot... és que la resta (expo de Mad Max, de dibuixants de vídeojocs, de bruixes...) son escannejos d'internet... que te n'adones i no fa cua sota les aixelles de les multituds i passe rapidet, que no som tan babaus, que hi ha pàginas d'nternet a on podem veure originals escannejats a bona qualitat i i que es veuen millor que fent-hi qua davant d'altres no-originals perquè també són escannejos posats sobre paper ploma o cartró...
EL COMIC BARCELONA MÉS TRANSVERSAL QUE MAI |
Comic Barcelona consolida la xifra de més de 110.000
visitants apostant per una oferta variada que ha convençut a un públic
divers |
|
|
La 42ª edició del Comic Barcelona ha destacat per la seva capacitat per
atraure un públic molt variat, amb perfils de tota mena, des de famílies
fins als fans més veterans, passant per un notable increment del públic
jove. La directora Meritxell Puig assegura que “En aquesta edició s’ha
fet un esforç per seduir un públic més divers, apostant per seccions
que, partint del còmic, arriben molt més enllà tocant altres disciplines
artístiques, i això ha resultat en aquesta transversalitat en la
tipologia de públic”.
La gran afluència a la zona Comic Kids, dirigida al públic infantil,
consolida aquesta aposta de fa uns anys per oferir activitats que
fomentin l’interès per la lectura i per la creació entre els més petits;
alguns ja són els lectors del present, mentre que altres seran els
lectors del futur. És també un exemple que el còmic és un element que
uneix també diferents generacions, amb mares i pares compartint l’afició
pel món de la vinyeta amb els seus fills.
Malgrat la seva absència, en aquesta edició s‘ha tornat a notar l’efecte
Ibáñez. L’exposició dedicada a la seva figura ha estat un dels grans
èxits d’aquesta edició, amb una gran afluència de públic en tot moment.
També ha estat molt concorreguda la dedicada a Trini Tinturé, que va
rebre el Gran Premi Comic Barcelona en l’anterior edició, també
desapareguda recentment. El testimoni de Trini Tinturé el recull Marika
Vila, que en la cerimònia celebrada el passat divendres va recollir el
Gran Premi Comic Barcelona de la 42ª edició.
No només hi ha hagut un públic variat, sinó que també hem vist desfilar
una gran quantitat d’autors en xerrades, taules rodones i, sobretot, en
exitoses sessions de signatures. Comic Barcelona segueix essent un dels
grans punts de trobada entre els creadors i els seus lectors, però també
un punt de trobada per a la professió. Gran oportunitat per a que
sorgeixin nous projectes i es reflexioni sobre el moment actual del
sector.
Com dèiem, l’aposta per noves o joves seccions que amplien el ventall
d’oferta cultural ha estat un dels atractius d’aquesta edició. Borja
Crespo destaca “L’interès de la fertilització creuada i sinergies amb
altres arts, com el cinema i la literatura. L’aposta de la sala de
cinema, amb una programació que ha reunit algunes estrenes, ha augmentat
de públic. El creixement va refermant-se en la recerca de noves
audiències”. Les
impressions sobre les vendes a la zona comercial han sigut altament
satisfactòries, amb un augment de vendes generalitzat, confirmant que
vivim un moment d’optimisme, amb una oferta diversa per un gran ventall
de públic, tant col·leccionistes com lectors casuals que busquen les
últimes tendències. Ens veiem del 4 al 6 d’abril, al proper Comic Barcelona! |
|
|
EL COMIC BARCELONA MÁS TRANSVERSAL QUE NUNCA |
Comic
Barcelona consolida la cifra de más de 110.000 visitantes apostando por
una oferta variada que ha convencido a un público diverso |
|
|
La 42ª edición del Comic Barcelona ha destacado por su capacidad para
atraer un público muy variado, con perfiles de todo tipo, desde familias
hasta los fans más veteranos, pasando por un notable incremento del
público joven. La directora Meritxell Puig asegura que “En esta edición
se ha hecho un esfuerzo para seducir un público más diverso, apostando
por secciones que, partiendo del cómic, llegan mucho más allá tocando
otras disciplinas artísticas, y esto ha resultado en esta
transversalidad en la tipología de público”.
La gran afluencia en la zona Comic Kids, dirigida al público infantil,
consolida esta apuesta de hace unos años para ofrecer actividades que
fomenten el interés por la lectura y por la creación entre los más
pequeños; algunos ya son los lectores del presente, mientras que otros
serán los lectores del futuro. Es también un ejemplo de que el cómic es
un elemento que une también diferentes generaciones, con madres y padres
compartiendo la afición por el mundo de la viñeta con sus hijos.
A pesar de su ausencia, en esta edición se ha vuelto a notar el efecto
Ibáñez. La exposición dedicada a su figura ha sido uno de los grandes
éxitos de esta edición, con una gran afluencia de público en todo
momento. También ha estado muy concurrida la dedicada a Trini Tinturé,
que recibió el Grand Premio Comic Barcelona en la anterior edición,
también desaparecida recientemente. El testigo de Trini Tinturé lo
recoge Marika Vila, que en la ceremonia celebrada el pasado viernes
recogió el Grand Premio Comic Barcelona de la 42ª edición.
No solo ha habido un público variado, sino que también hemos visto
desfilar una gran cantidad de autores en charlas, mesas redondas y,
sobre todo, en exitosas sesiones de firmas. Comic Barcelona sigue siendo
uno de los grandes puntos de encuentro entre los creadores y sus
lectores, pero también un punto de encuentro para la profesión. Gran
oportunidad para que surjan nuevos proyectos y se reflexione sobre el
momento actual del sector.
Cómo decíamos, la apuesta por nuevas o jóvenes secciones que amplían el
abanico de oferta cultural ha sido uno de los atractivos de esta
edición. Borja Crespo destaca “El interés de la fertilización cruzada y
sinergias con otras artes, como el cine y la literatura. La apuesta de
la sala de cine, con una programación que ha reunido algunos estrenos,
ha aumentado de público. El crecimiento va afianzándose en la búsqueda
de nuevas audiencias”.
Las impresiones sobre las ventas en la zona comercial han sido altamente
satisfactorias, con un aumento de ventas generalizado, confirmando que
vivimos un momento de optimismo, con una oferta diversa para un amplio
abanico de público, tanto coleccionistas como lectores casuales que
buscan las últimas tendencias. ¡Nos vemos del 4 al 6 de abril, en el próximo Comic Barcelona! |
|
|
© 2024 Federació d'Institucions
Professionals del Còmic. All rights reserved - Tots els drets reservats -
Todos los derechos reservados
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada