Data Ohlala là Dijous 20130530
Se'm va acudir... i què va ser del Juantxisme del qual la maginoteca va parlar al 2007 (ai, com passa el temps, el que ha plogut, conloquetúeras, ai sí, on arribarem, m'esvero només de pensar-ho i altres frases manides). Hi va un moment mediàtic en què semblava que s'estendria com a moviment de protesta còmica per altres localitats. Va ser un miratge fabricat pels mitjans de comunicació, potser precisament per conjurar-se contra el vot antisistema. Ja veieu que no els hi agrada ni l'italià Beppe Grillo i que anomenen "populisme" com si fos un insult a les plataformes, grups, portaveus i partits que volen canvis raonables, és a dir, totals, en el sistema de decisions públiques. La premsa i els periodistes de l'élite, que són els que tenen permès el dret d'opinar, han decidit sota sobre de les empreses i grups opacs, que cal queixar-se, però cal seguir votant el de sempre i no empipar gaire. Així, Ramon Espadaler, un anticristià d'aquests que hi ha a Unió Democràtica de Catalunya ha vingut a dir que la gent no es manifesti, no es queixi, o rebrà pals fins i tot sota les celles, i pilotes de goma als ulls o allà on toqui. I que pensa endurir la legislació contra les protestes. La legislació de les élites de dretes contra els problemes de les masses castigades per la crisi econòmica i social. La dreta catalana, avui com ahir, contra el poble. Enyorança de 1909 i del càstig que van infringir els manifestants que no volien anar a una guerrad'aquelles, al Marroc, on la burgesia catalana s'omplia les butxaques i ajudaven a omplir de poder el traïdors de lesa pàtria militars traïdors que després van acabar amb un bany de sang que va durar tres anys. Aquelles coalicions, aquestes pilotes de goma...
El juantxisme era una cosa divertida, informal, però que, arribat a l'Ajuntament de Reus va fer la seva política. Se'n van riure del tiu que ho portava, Ariel Santamaria, perquè anava vestit d'Elvis Presley, que es veu que es el pitjor que hi ha al món. En realitat se'n reien de tots els que no anaven vestits de cap cantant.
El seu partit era ¿és? la CORI -COordinadora Reusenca Independent-.
A can maginoteca vam molestar-nos en mirar què deia la CORI a la web (no "el"... "web"= "xarxa", femení, o "teranyina", femení, o "la pàgina xarxa"... "pàgina", femení, no-amics catetucis de l'IEC i d'altres institucions falsament culturals que no teniu ni idea d'ortografia; "el lloc web" diuen que és, " al Gabinet lingüístic de la UPF... ai, quin riure, però prefereixen, amb bon criteri, fer-lo servir en femení).
I deia coses, evidentement, no més interessants que les de la resta de partits de Reus, sinó que la de la resta de partits de tota Catalunya que no parlaven sobre temes locals, sinó era puntualment o per fer-se propaganda de coses que a la població ni fu ni fa. Vegi's cadascun dels fulletons informatius municipals a l'apartat dels partits, per veure com es pot aconseguir passar-se dècades omplint textos més evitables que els d'aquest blog.
Per exemple, tenien la cara B del Ple Municipal. Els partits establerts prefereixen fer-se plens buits de ciutadans, sobretot si no tenen clar que els puguin aplaudir així que una explicació des de dintre és convenient. Vegi's qualsevol butlletí municipal o qualsevol tele pública o privada local per comprovar com s'evita SEMPRE parlar sobre els plens o sobre les seves decisions o sobre els seus debats o sobre com plantejar-hi punts del dia.
Durant el maig del 2013 la ràdio parla sobre el cas Innova, una pastifarra de diners que no se sap, o pitjor, sí se'n sap, on els van llençar els alcaldes, regidors i partisans varis. Un cas de corrupció més.
No sabem quant durarà la web del grup d'empreses municipals Innova, per tant, no només l'enllaçarem sinó que citarem alguns continguts:
Segons Carles Pellcer Punyed, Alcalde de Reus per CiU i president d'INNOVA, Grup d'Empreses Municipals de Reus SA, és hòlding de l'entramat d'empreses municipals obeeix a aquesta recerca, un
projecte pioner que és referència en el món local com a eina de gestió
pública. I diu que és una cosa molt bona i tot això; al maig del 2013 tanca la parada.
Per què es vegi d'on ve la corrupció actual i la ineficàcia en la gestió pública, el nyap, la mentida i la crisi, ens hem de remontar a 1986, quan el conseller de Sanitat i, per tant, inductor, era Josep Laporte i Salas. Tenint en compte que els ajuntaments democràtics s'estableixen el 1979 i que la Generalitat funciona via Eleccions des de 1980, cal dir que va haver-hi gran rapidesa per la corrupció, estimulada, com diu el text, per CiU des de la Generalitat de Jordi Pujol i el seu sistema cutre que diu que cap hospital públic serà fet a Catalunya perquè tenim una tradició de mútues que es remunta a l'Edat Mitjana, i tampoc li van saber contestar que també hi ha una tradició de cremar les cases dels empestats i de fer guerres amb mesnades i de...
En el decurs de l'any 1.986 l'Ajuntament de Reus es troba davant un moment clau per l'Hospital de Sant Joan d'intentar conciliar el model de gestió directa i integrada (com si d'un departament municipal es tractés) de l'Hospital de Sant Joan amb el model més dinàmic amb criteris de gestió empresarial que el mateix Departament de Sanitat de la Generalitat de Catalunya començava a estimular entre els diferents provisors de serveis hospitalaris del país, una vegada assolides plenes competències en aquesta matèria.
Una de les alternatives que l'Ajuntament es planteja, a nivell estratègic, per millorar la gestió i la prestació de serveis al ciutadà és el de dotar al centre d'entitat jurídica pròpia i constituir la primera Societat Mercantil de capital municipal (100% pública). D'aquesta manera neix la primera societat anònima (convencional) de caràcter municipal amb totes les característiques operatives, funcionals i mercantils i sense afany de lucre, sota control i tutela de l'Administració Pública Local.
Efectivament, estem parlant que una empresa de capital públic se salta sot el control del Dret Administratiu en un esquema que veurem repetit per tot el mapa municipal català. Com que l'accés es pot fer per endoll, com en qualsevol empresa privada, i amb padrins públics, la corrupció està garantida des del principi. Es podria fer el mateix camí a gairebé cada localitat.
Noti's com es dóna un qualificació agradable a la gestió privada amb l'expressió "model més dinàmic".
De l'hospital local (Hospital de Sant Joan) es passa al comarcal, però de tres comarques i no la pròpia (Hospital Comarcal de Mora d'Ebre), cosa que ja és estranys; I després es passa a una empresa d'aparcaments (Aparcaments i Mercats SAM (AMERSAM). Tot això crearà el primer holding: SAGESSA (Gestió de Serveis Sanitaris, Societat Anònima) al 1989, i que es tractada amb una excepcional i gairebé delictiva benevolència a la frase: "primera experiència de gestió multicèntrica i multiassistencial de tot
l'Estat. Experiència que des d'aquell inici s'ha transformat en model i
que ha influït decisivament en l'evolució del model català de salut i
benestar." Vol dir: d'aquí tota la púrria hospitalària de gent que està treballant, el dilluns a l'hospital, el dimarts per la tarda a un CAP, i que és d'una empresa separada dels camillers, i dels infermers de la segona planta.
Al 1994 creen REDESSA, amb la Cambra de Comerç de Reus, el Consell Comarcal del Baix Camp, i els ajuntaments de Falset (capital de la comarca de Priorat, oi?), La Selva del Camp, Prades. No queda clar la seva utilitat: "Amb 10.000 m2 d'instal·lacions i serveis logístics, és actualment, un
dels complexos empresarials més grans de l'Estat Espanyol. REDESSA
ofereix a l'emprenedor serveis, assessoraments i solucions que estalvien
temps i despeses d'instal·lació als joves emprenedors del territori." Sona bé, però que jo sàpiga a Tarragona el que hi ha és una indústria nuclear en ruïnes, el polígon petroquímic de grans empreses i constructors, venedors, promotors i gestor immobiliaris... ah, i a Reus, un eix comercial que va ser al capdavall pres per franquícies de grans marques, és a dir, no joves emprenedors amb pocs mitjans sinó gent ben assessorada.
Al 1996: Es crea GAPS: Grup d'assistència Primària de Salut SA) amb participació dels Col·legis
Oficials de Metges de Tarragona, Lleida i Girona, amb l'objectiu
d'impulsar l'autogestió dels equips assistencials d'atenció primària de
salut del territori mitjançant entitats de base associativa. Traduït: una cutrada per privatitzar els ambulatoris.
a) GAPS (Grup d'assistència Primària de Salut SA) amb participació dels
Col·legis Oficials de Metges de Tarragona, Lleida i Girona, amb
l'objectiu d'impulsar l'autogestió dels equips assistencials d'atenció
primària de salut del territori mitjançant entitats de base associativa.
b) La Fundació Privada Assistencial, Sanitària i social (SERVEIS), amb l'objectiu de gestionar aquells equipaments sense personalitat jurídica pròpia i dependents del Departament de Sanitat i/o del Departament de Benestar i Família, de la Generalitat de Catalunya. Caram: UNA IMMOBILIÀRIA!
c) La Fundació Privada per a la Docència, Recerca i Formació (FUNDRED) per tal de canalitzar els recursos específics destinats en aquests fins i, per últim.
d) L'Agrupació d'Interès Econòmic de Gestió Integral Sanitària i GINSA AIE, a l'efecte de donar suport i desenvolupar els serveis centrals i compartits de tots els seus membres.
.
b) La Fundació Privada Assistencial, Sanitària i social (SERVEIS), amb l'objectiu de gestionar aquells equipaments sense personalitat jurídica pròpia i dependents del Departament de Sanitat i/o del Departament de Benestar i Família, de la Generalitat de Catalunya. Caram: UNA IMMOBILIÀRIA!
c) La Fundació Privada per a la Docència, Recerca i Formació (FUNDRED) per tal de canalitzar els recursos específics destinats en aquests fins i, per últim.
d) L'Agrupació d'Interès Econòmic de Gestió Integral Sanitària i GINSA AIE, a l'efecte de donar suport i desenvolupar els serveis centrals i compartits de tots els seus membres.
.
Quan diuen Fundació, ja sabem a què es refereixen: a llocs de rentar diner negre, col·locació d'amics, conegut i familiars que cobren sense treballar i que fan treballar a la gent preparada que cobra menys. Gent de partits, i de l'organització de cunyats i cunyades, nebots i nebodes, la societat civil en acció, en fi. Digui'm 5 invents o novetats qe la recerca d'aquesta entitat hagi aconseguit per al benestar de la població de Reus, el Baix Camp i el Priorat.
COMPTE: alcaldes del PSC, partit que es diu i reclama el vot d'esquerres i tal, és qui va optar durant dècades per la gestió privada i privatitzada de serveix, a l'aixopluc de l'excusa que li donava dir que van ser el de CiU a la Generalitat els que ho impulsaven. I hi van participar els d'ICV i ERC...
Durant els anys noranta Els autobus, els esports, els serveis funeraris... tot va ser convertir en empresa...
I al 1999: Gestió Urbanística pública Societat Anònima (GUPSA) per tal de promoure
la gestió, administració i explotació del Patrimoni Municipal del Sol,
així com la promoció, urbanització, construcció, compravenda, lloguer,
explotació i administració de terrenys i bens immobles i aquells serveis
especialitzats que l'Ajuntament li encarregui.
Tatxan!: l'especulació immobiliària feta empresa municipal. Sempre li podran donar les culpes a la Llei del Sòl d'Aznar... com era allò: "usted, com artífice del milagro económico español del noventa y siete, ¿cómo sacaría a España de la crisis?" li va dir una babosa a la tele.
I al 2002, tot això esdevé Innova.
Què bonic, si no fos per l'opacitat, la falta absoluta de control democràtic i ciutadà,
La CORI va fer una típica anàlisi de partit petit molest per als grans: plataforma no volguda, menyspreada, menystinguda, que s'havia d'enfrontar a la manca d'informació i la falta de mitjans perquè l'Ajuntament es negava a donar-li, en una clara manca de democràcia municipal, cosa molt arrelada al nostre país.
I no seria estrany que, en el seu record d'accions, el primer punt estigués dedicat a dir a Innova, que era la part més important de l'Ajuntament d Reus: |
Durant tot aquest temps d'oposició la CORI ha presentat més d'un centenar de denúncies al Síndic de Greuges de Reus, al de Catalunya i al Tribunal de Justícia d'Europa per diveros motius, fruít d'una mala política municipal, abarcant aspectes relacionats amb la regidoria de serveis socials, urbanisme, esports, alcaldía, etc.
Fins i tot hem portat a l'alcalde davant dels Tribunals per les diverses injustícies que ha dut a terme contra la nostra formació política amb representació legítima a dins de l'ajuntament, representant als 1.831 ciutadans de Reus que ens van votar. De manera que la CORI hem hagut de suportar el boicot permament per part del nostre alcalde i tots els membres de l'Equip de Govern.
1- Denegant-nos la nostra presència al hòlding d'empreses municipals gestionat per INNOVA SL i en les seves societats anònimes municipals (SAM).
Val la pena saber exactament què va pensar la CORI, esdevinguda partit d'acció ciutada passada l'etapa de ser un corcó humorístic (cosa que hauria de ser absolutament respectable, si hem de riure les gracietes d'Alfons Guerra o d'altres, com si fossin graciosos):
La CORI versus INNOVA
A la nostra formació política mai no hem entès com és que a Reus existeix un hòlding d'empreses municipals com INNOVA, que gestiona gairebé el 70 per cent del pressupost municipal. Reus és l'únic lloc del món on existeix un ens municipals d'aquestes característiques, que actua de manera opaca, en règim privat però amb capital públic.
L'alcalde de Reus alhora que president d'INNOVA sempre ens ha denegat la representació de la CORI a dins d'INNOVA i de les empreses municipals que gestiona, fins que pel març de 2010 a través d'una moció que va prosperar al ple municipal, vam aconseguir entrar al consell administració d'INNOVA, però l'alcalde segueix denegant-nos la nostra representació a les 19 societats anònimes municipals, motiu pel qual hem deicidit portar l'alcalde als Tribunals, perque pensem que encara se'ns vulnera un dret democràtic de representació legítima.
Despres de portar un any i assistir a quatre reunions del seu Consell d'administració, la CORI pensa que seria possitiu per la ciutat desmantellar aquest hòlding, i emprar l'alternativa de qualsevol municipi que no té cap cosa com INNOVA. I tornar a gestionar les empreses municipals de manera totalment transparent i consensuada amb la ciutadania. Ara que estem a dins del monstre l'hem d'estudiar millor i aniquilar-lo definitivament. Perquè pensem que el model d'INNOVA no es gens sostenible per la nostra ciutat i menys amb els temps que corren ara. Actualment un ajuntament d'una ciutat com Reus no es pot permetre el luxe d'endeutar-se amb tant milions de euros (més de 170) gràcies a INNOVA.
Això era al 20110421.
Al 20130530, ja està clar que estaven empastifats però que qui ho va denunciar públicament via web està fora de l'Ajuntament. I sempre passin aquestes coses?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada