20080430

Hoy es fill-in?

Data Estel·lar haestataixí Dimecres 20070430

Crec que és la primera vegada que sóc conscient d'estar en un fill-in... Sí, home, un número de farciment dintre d'una col·lecció. M'he adonat quan tornava. Al carrer hi havia alguns dels figurants habituals, però es notava massa que estaven fets per un altre dibuixant... inclús, jo diria que havien canviat l'entintador. M'he preguntat a mi mateix si també jo estava dibuixat diferent.

En tombar la cantonada, una sorpresa: una camioneta de "Fermat Servei Tècnic". No sabia que Fermat tenia servei tècnic. La darrera que vaig passar per davant del local retolat com a "Fermat" no era a Montcada sinó a Barcelona. I llavors vaig intuir, encertadíssimament, que es tractava de la branca legal de Fermat Teoromètica, empresa que es dedica a resoldre i crear teoremes de base matemàtica. Però allò va succeir en una altra fase, en una altra etapa, no en aquesta. Per tant, m'he hagut de preguntar què hi feia la camioneta de Fermat entre la llibreria, el bar i el kiosk de l'ONCE.

He sospitat, llavors, que no em trobava en un fill-in, sinó que havien canviat tot l'equip creatiu. I que aquest número, anodí en la seva aparença comptava ja amb elements a desenvolupar de manera potser més espectacular posteriorment. Si l'argument resultava invariable, però els elements de diferents èpoques eren barrejats de forma tan quotidiana, i per comprovar-ho, només caldria que veiéssiu els números anteriors, els coleccionsole, integrals i BMs publicats sobre mi anteriorment... en aquest cas, és que l'equip creatiu era de gran solvència.

I llavors ha arribat un tren que no anava a l'hora però que a mi em venia bé perquè el podria agafar abans que altres dies. Però, no era veritat que el dia anterior el tren que no anava a l'hora era el que anava amb una altra destinació?

Torchwood. Llop Ferotge. Doctor Who. Martin Mistère. Els britànics, els italians.

I algú que em diu una cosa massa convenient: "hace unos años la gente de mi barrio, en Torre Baró, les dio por irse a vivir a Cerdanyola. Y ahora se van para Mollet o La Llagosta, o Granollers..." I era molt convenient perquè enllaçava amb el 2006, quan, de cop, semblava que tothom baixava del tren de Barcelona a Cerdanyola. "És que tothom viu a Cerdanyola". I les dades matinals potser ho podrien corroborar. Un augment espectacular de gent que hi puja per anar a treballar a Barcelona. És a dir, gent que no hi viu, a Cerdanyola; sinó que hi dorm. "Y yo les hago propaganda para que se vengan aquí", que és on vivia la persona que explicava allò tan convenient.

I te n'adónes que el Superman Rojo acaba on hauria de començar. O igual no. O igual és un... Estic segur que Hiperespacio ha aparegut al meu costat quan el buscava per l'altra punta de la cambra.... Un forat de cuc, volia de dir... que connecta amb un pont Einstein-Rosen dos planetes Krypton y La Terra, absolutament simètrics... I, és clar, la simetria del Superman Rojo, donaria un Superman Blau (estadounidenc): tot i que se'ns parli de la Ucraïna pertanyent a la URSS... em penso que arriba a Mig Oest estadounidenc. O, si no, és que realment viatja cap enrera en el temps, cap a quan el Sol era groc i no vermell. Llavors, però, no ens trobem amb un extraterrestre, i s'equivoca la ment de Lex Luthor.

Però és que, mireu si és curiós, estic parlant del Superman Rojo, un volum publicat per Norma Editorial, quan publicava material de DC... abans del 2006. Doncs bé, aquest volum de Norma ha separat les tapes del paper, els fulls dels quals volien caure com a la tardor de Zinco. Molt adequat. Un altre detall adequat. Les característiques de Zinco en un volum de Norma, amb una història que porta el segell "Otros Mundos", llegida quan ha succeït tot això de la Crisi (de DC) i jo me'n compro les Crisis en Tierras Infinitas o com es diguin... i a tot arreu se'n parla, de cop, d'una crisi econòmica, amb retallades successives de les previsions de creixement. Per cert, l'expectives influeixen en les decisions. Per tant, qui diu que el creixement econòmic serà menor provoca una contracció de la inversió. Inversió esperadaenergia neta. I d'Endesa i el desastre nuclear que ens té muntat a la Ribera d'Ebre millor ni parlar-ne. Un dia aquest blog no sortirà. Pot ser perquè hagin tancat les nuclears i no tinguem energia perquè a ningú no se li ha acudit... bah, això de la solar i tal. L'altra opció és que igual han esclatat les nuclears.

I, també, se'ns parla de que el Cola-Cao té problemes per introduir-se a Xina, on hi té una factoria des del 1992, més o menys, perquè els xinesos no esmorzen llet. Per sort pels que en prenem i per sort per la varietat de dietes entre la població, perquè no tothom ha de menjar el mateix. Però, així i tot, continuen a Xina... D'altres llocs, ja se n'haurien anat.

I, en tot això, l'episodi del Doctor Who, d'ahir, que parla sobre una connexió entre el segle LI i el segle XVIII. De nou, un forat de cuc, amb la forma de finestra (p331, del llibre de Michio Kaku). Molt adequat perquè connecta amb allò.

I tot allò d'haver de recollit a tota pressa la instal·lació de no fa ni 7 dies, a la feina. Com és que 25 anys es comprimeixen en 7 dies?

I un que em diu, potser perquè duia la samarreta del Son Goku, que segurament que jo havia llegit "còmics" de petit, "perquè sóc de la seva quinta" (¿de veritat ha dit "quinta"?). Tinc la sensació que massa gent es pensa que sóc de la seva edat. I llavor em surt de forma il·lusionada amb que: "saps que estrenen Iron Man?". Sí, i tant que ho sé. "Jo la vull anar a veure... però no podré anar amb la meva dona". I és un altre cop de conveniència: fa anys, ens vam trobar amb una parella. Anaven a veure alguna bírria ianqui -"cada semana o cada quince días venimos al cine"-, alguna comèdia romàntica que ni és comèdia ni té res de romanticisme ni de post-romanticisme. "¿Vais a ver la de Mortadelo?"No em treuré mai del cap aquells ulls que l'imploraven a la seva nòvia d'anar a veure "la de
Mortadelo"... algun dia... Evidentment, mai hi van anar. L'hi volia comentar al "de la meva quinta" però, convenientment i per despistar i fer-me creure que tot continuava igual, el guionista ha decidit que l'altre tenia pressa. I m'ha dit que "la de Spiderman s'assemblava bastant al comic". "Hombreee, no sé yo..." (perquè l'any passat, amb un altre vaig callar i el resultat van ser tres missatges en aquest blog sobre la Associació de Víctimes de Tobey Maguire). Així que l'indubtablement hàbil guionista li col·loca el següent diàlegs als llavis del de la meva quinta: "Amb les pel·lícules posteriors, es van passar de voltes, però la primera no estava malament". Tampoc no valia la pena discutir-hi. Tinguem en compte que jo només havia pogut dir les quatre paraules abans citades i ressenyades en color. Però el de la meva quinta no sap per mi si m'agraden els còmics o si només llegeixo les matrícules dels cotxes. I és adequat perquè coincideix amb el tema de pel·lis basades en tebeos i tot això.

Hi ha hagut algun altre detall que ara se'm passa per alt. I jo em continuo preguntant: "fill-in" o
nou equip creatiu. Pensava més aviat en un "fill-in"... però...

Ah, i m'he llegit el reportatge "todo sobre actor que encarna a Chikilicuatre" al Pronto. I m'he acabat sentint malament. He notat angúnia: que si té una torre a la urbanització tal, que si la kioskera es diu Qual, que si compra revistes sobre el muntatge d'estufes... Allà, obert en canal. I amb la sensació que hi ha coses que ja havia llegit en el blog d'un eurofan, amb el mateix error (tipus Un altra cosa, en comptes d'Una altra cosa, en referència al programa de TV3 on havia aparegut anys enrera). I un reportatge de propaganda de llibres del Berto i el Buenafuente, cap al final de la revista. I, d'aquí, la possibilitat que tota aquesta exagerada informació no fos un filtratge del propi Departament de Marketing de El Terrat... però és que ho han explicat gairebé tot, excepte la marca del dinar dels gossos. La veritat és que ho he sentit com un atemptat.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Aplicando cuadrangulación.

Implementador in Charge 234