20161025

Lamentem no poder acreditar-li

Data Estel·lar emsona Dimarts 20161025

IMPORTANT: Gràcies per contactar amb nosaltres. 

Si us plau, no responguis a aquest e-mail, 

ja que ha estat enviat des d'una adreça que no admet correu d'entrada. 

Benvolguts amics,

Lamentem no poder acreditar-vos aquesta

 edició causa de l'enorme volum de sol·licituds rebudes

 i la conseqüent selecció dels mitjans admesos.


Acreditacions
#SalonMangaBCN 

El 2016-10-19 13:45, noreply@manga-xxii.ficomic.com escribió:
> INSCRIPCIÓ REGISTRADA
> 
>  MOLTES GRÀCIES POR LA VOSTRA PARTICIPACIÓ
>  ATENCIÓ: el fet de que la inscripció hagi sigut registrada no
> significa que sigui automàticament vàlida. Per evitar els problemes
> derivats de inscripcions incorrectes o duplicades, es realitzarà una
> inspecció manual de les inscripcions després de la qual s’enviarà
> un missatge de confirmació.
>  Es considerarà nul·la tota inscripció a la qual no s’hagi enviat
> per resposta un missatge de confirmació.


Que sí, que serà així, però després jo mai no he vist tants mitjans informatius enlloc.

Hum

El que passa és que la saturació d'acreditacions i el cartell de "complet" per al dissabte i diumenge contradiu aquesta optimista notícia sobre com de gran és ara el Saló del Manga del 2016:

El Saló del Manga de Barcelona més gran de la seva història amplia espai i activitats

 -  24/10/2016 - 500 visites
A menys de cinc dies del seu inici, ja és tot a punt per al XXII Saló del Manga  Saló del Manga de Barcelona. La nova edició del certamen s’ha presentat el matí d’aquest dilluns, 24 d’octubre, a l’Escola de Còmic Joso amb la participació de la cònsol general adjunta del Consolat General del Japó a Barcelona, Akiko Sagano; el president de FICOMIC i del Gremi d’Editors de Catalunya, Patrici Tixis; el director de comunicació d’Honda Motor Espanya, Albert Cavero; el director d’estudis de l’Escola de Còmic Joso, Josep Maria Polls; i el director del Saló del Manga de Barcelona, Carles Santamaria. 
El XXII Saló del Manga de Barcelona se celebrarà̀ del dissabte 29 d'octubre al dimarts 1 de novembre al recinte de Fira Barcelona Montjuïc. El certamen ocuparà els Palaus 1, 2, 4, 5 i la Plaça Univers, on estarà situat el gran escenari cobert. Per cinquè any consecutiu, augmenta el seu espai expositiu arribant als 70.000 metres quadrats ocupats, un nou rècord en la seva història. Un XXII Saló del Manga de Barcelona que també augmenta el nombre d'activitats i expositors amb l’únic objectiu que el visitant pugui gaudir plenament d’ell.
El president de FICOMIC i del Gremi d’Editors de Catalunya, Patrici Tixis, ha posat èmfasi en aquest creixement. Comparat amb l’edició de dos anys enrere, la d’enguany és “un 40% més gran”, resultat – ha explicat Tixis – de la demanda per part dels assistents i del creixement d’expositors i activitats del mateix Saló. I és que ja fa temps que el Saló del Manga va molt més enllà del gènere: “El gran atractiu que té és que és un saló del manga i, a la vegada, una gran representació de la cultura japonesa”, ha dit el president de FICOMIC. En aquest moment, ha recordat un dels eixos temàtics d’enguany, la literatura japonesa, amb motiu del qual es comptarà amb la presència de les reconegudes escriptores Mitsuyo Kakuta i Banana Yoshimoto gràcies a la col·laboració de Fundación Japón.
Abans, Josep Maria Polls havia entrat a detallar les programacions dels tallers, que aquest any s’ha vist ampliada i inclou la novetat del taller de videojocs. Per la seva banda, el director de comunicació d’Honda Motor Espanya, Albert Cavero, ha volgut compartir la importància de “donar suport a qualsevol expressió relacionada amb la cultura japonesa” per a la companyia. En el seu torn, la cònsol general adjunta del Consolat General del Japó a Barcelona, Akiko Sagano, ha posat en rellevància la importància de la cultura pop, el manga i l’anime com a finestra a la cultura japonesa i ha agraït a l’organització la seva contribució.
Un any més, l'organització ha confirmat convidats de pes com els autors del manga de Pokémon, Hidenori Kusaka i Satoshi Yamamoto; els creadors del llargmetratge d'animació One Piece Gold, Hiroaki Miyamoto, Hiroyuki Sakurada i Masayuki Sato. Altres dels noms son el de Junji Ito, també conegut com a mestre del terror, o el de Toshio Maeda, l'artista més influent en la temàtica hentai del Japó. A més, el certamen comptarà amb la presència del director d'animació Yoshimichi Tamura, responsable de Dofus - Livre 1: Julith, entre d'altres títols de la factoria Disney i Dreamworks.
Les llicències YO-KAI WATCH i Pokémon tindran un especial protagonisme al XXII Saló del Manga de Barcelona. Ambdues seran un atractiu de l’espai de videojocs de 3.500 metres quadrats de Nintendo, patrocinador oficial del certamen, i cadascuna d’elles comptarà amb una exposició pròpia. El títol de l’estudi LEVEL-5 Inc., el creador del qual, Akihiro Hino, visitarà el Saló del Manga el dissabte 29 d’octubre. A més, YO-KAI WATCH serà la temàtica d’una gimcana, un concurs de Cosplay i altres activitats com un flashmob.
El director del Saló del Manga de Barcelona, Carles Santamaria, ha estat l’últim a intervenir i ha ofert un resum de la programació dels quatre dies. “Hem fet un saló molt tematitzat perquè el visitant es pugui orientar ràpidament”, ha apuntat.  Santamaria ha subratllat els principals atractius dels diferents espais i alguna de les novetats com les projeccions de pel·lícules inèdites o la creació d’un canal de televisió en streaming en col·laboració de www.misiontokyo.com. Abans de concloure, el director del Saló del Manga ha explicat que les entrades  de dissabte, diumenge i els abonaments pels 4 dies estan exhaurits, i que les taquilles romandran tancades dissabte i diumenge. També ha comunicat que el nombre d’expositors ha crescut un 10% respecte a l’any anterior.
El Palau 1 estarà dedicat a la gastronomia japonesa, amb restaurants japonesos, el taller de cuina i l’exposició Wagashi, la rebosteria japonesa. La planta baixa del Palau 2 acollirà els expositors, la zona infantil, la sala d'actes 1, l'espai de videojocs de Nintendo i diverses exposicions. La cultura i tradicions japoneses ocuparan la segona planta del Palau 2, amb més activitats on destaquen els tallers de cuina macrobiòtica, de japonisme, de lectura o les sales de te, meditació i moviment. Aquest espai també acollirà exposicions de l’artista Chisato Kuroki, la pintora Kaoru Hirose o mostres dedicades als bonsais o al mític samurai Miyamoto Musashi.  El Palau 4 serà l'espai dedicat als tallers de Manga i Anime, de Cosplay, de videojocs i de youtubers, a més d'exposicions i altres activitats. Un altre dels punts forts d’enguany es que el Saló del Manga serà l'escenari per a l'estrena en exclusiva de les millors pel·lícules d'animació i d'imatge real japoneses basades en els mangas més populars. L'Auditori del Palau de Congressos (Palau 5) acollirà les projeccions de fins a set pel·lícules que no han estat estrenades comercialment al nostre país. A més, la planta baixa del Palau 5 tindrà l’exposició dedicada als monstres gegants japonesos, un espai de softcombat i un ring de lluites de monstres. Finalment, a la Plaça Univers estarà novament el gran escenari cobert, on tindran lloc els concursos de Cosplay, l'Anime Song Contest, exhibicions de balls asiàtics i actuacions musicals. Els mexicans TWIN cosplay, guanyadors de la edició de 2015 del World Cosplay Summit, Rian CYD i Frea Mai, guanyadors en 2016 o Rinaca i Sørine Cosplay són alguns dels cosplayers que no fallaran a la cita. La banda de rock japonesa Band-Maid i la brasilera Gaijin Sentai estan entre l'oferta musical.

Tot i que realment no ens importa gairebé res de la cutrefirad'abriljaponesa amb quatre empreses de posar dits a les esquenes ni de música japonesa  ni la propaganda de vídeojocs  carregant-se 3500 metres quadrats que NO ESTARAN DEDICATS A MANGA NI ANIME. És a dir, que la majoria de l'espai, com ja està passant amb el Saló del Comic està dedicada a negocis que ja tenen una grandíssima penetració front el manga, el comic, els tebeos, els animes... que només tenien aquesta cita per donar-se a conèixer o per efectuar de lloc de trobada entre aficionats, lectors i curiosos.

Esperem que algun dia hi hagi un Saló del Comic o un Saló del Manga però ho dubto perquè això està clar que està quedant per a fires petites o provincials. Una que facin a Tarragona, a Múrcia, etc.

I, sí, bé, més espai, però si les entrades estan exhaurides des d'un mes abans que ho comuniquin, i si han sobrepassat les acreditacions... de què serveix que hi hagi més o menys espai si una gran quantitat de gent s'ho mirarà des de fora?

Si voleu saber alguna cosa, heus ací el dossier de premsa.

Llàstima que ens perdrem això:
Passo d'adaptar més el típic fastigós pdf que copia cada mot en una línia i que tot i Word-->Seleccionar Todo-->Buscar-->Reemplazar-->Especial-->1 Marca de párrafo a "buscar" i res a "reesmplazar"-->reemplazar todos-->efectuó 275 reemplazos-->Justificar márgenes derecho e izquierdo-->copiar i pegar al blog sempre falten coses. I Adobe Acrobat segueix i segueix sense millorar.



ELS ORÍGENS DEL MANGA ( Palau 5)  El manga , tal com el coneixem avui, es deu en bona part a l'obra d'Osamu  Tezuka publicada just després  de la Segona Guerra Mundial . Però  el gran mestre del manga no va partir en absolut de zero . Cal destacar que, des de principis del segle XX, van començar a aparèixer al Japó historietistes com Rakuten Kitazawa que cultivaven  la tira còmica, la caricatura i altres formes d'expressió artística que barrejaven  imatges i text . Cap  forma artística ha sortit del no-res, i  encara que no podem parlar pròpiament de manga fins al segle XX, la veritat és que en la  tradició artística japonesa trobem un pòsit d'imatges i creacions que d'alguna manera han  influït en l'esdevenir de la historieta japonesa .  La mostra explorarà més de mil  anys d'història artística japonesa, ensenyant aquelles obres que podrien  arribar a considerar -se els ancestres del manga . Tenim les irreverents caricatures descobertes en el revers de les taules del sostre del temple Hôryûji de finals del segle VII  i els rotllos il·lustrats anomenats emakimono del segle XII. Aquests eren una banda de paper que podia fer fins a quinze metres de llarg que anava enrotllada al voltant d'un pal, que permetia una visió múltiple d'una escena . Els emakimono estaven destinats a l'aristocràcia i les elits religioses .  Hi ha una obra que destaca coneguda com chōjū - jinbutsu- giga o  Rotlle  de les aus i els animals ,  que retrata amb ironia i sarcasme la bona vida que vivien els monjos a través d'animals antropomòrfics . Ja al segle  XIX, l'obra il·lustrada de Kawanabe Kyosai La processó nocturna dels cent dimonis acabaria tenint una gran influència en un  autor tan transcendent del segle XX com Shigeru Mizuki , conegut pels seus colpidors mangas sobre els yôkai , que és com s’anomena als fantasmes en la cultura japonesa . Japó té una llarga i rica tradició pictòrica i del gravat, on  hi ha un  lloc destacat per a la  caricatura, l'exageració, la fantasia, la paròdia, i tants altres elements que després s'han plasmat en els manga que llegim avui dia