20081203

Això em sobta

Data Estel·ar planimundi Dimecres 20081203

Això em sobta:

A principis de desembre del 2008 vaig entrar en no sé quin blog on hi havia aquest mapa que diu d'on ve la gent que llegeix un blog. I vaig intuir, perquè saber no en sé pas, que calia clicar per instal·lar-ho. Provaré uns dies.

Fa uns moments, obro lamaginoteca (hehehe... dec ser el lector més asidu d'aquest blog) i em trobo que hi ha gent de molts punts de la Península Ibèria i resta d'Europa. Inclús sembla que de Moscou (probablement relacionat amb l'article dels Blue Noses).

També veig, sense gaire sorpresa, que hi ha gent d'Argentina. És que m'he adonat que hi ha lectors del blog d'allà. I d'altres zones d'Amèrica del Sud: Chile, Colombia... I uns quants de Venezuela (segurament he parlat d'Hugo Chávez en algun moment però no ho recordo). Així que les sorpreses comencen a Venezuela, a Cuba, Mèxic i un bon grapat de gent dels Estats Units, espero que no tots siguin de la CIA (que també n'hi hagi del FBI; és broma, home, és broma). Em sorprèn que algú entri en aquest blog des de llocs tan diferents. Buscant què? És divertit.


EDITAT: no vull rectificar l'escrit anterior però he esbrinat que, passant per sobre de les boletes del mapa original (no del que hi ha en aquest missatge, perquè només és una imatge), es pot saber el lloc (real o aproximat?) d'origen dels visitants. També sospito que els diguem-ne visitants potser no són d'ara mateix, sinò que podrien ser els "darrers visitants" de les últimes hores o dies. Clicant al mapa, sorpresa que no sabia, surt un llistat dels temes més llegits darrerament. I també dels orígens. Per exemple: 57% de l'audiència prové d'Espanya, un sorprenent 11% és de Mèxic (cosa que segurament té molt a veure amb un recent missatge, que va despertar la curiositat d'un blogger mexicà). I allò que jo deia "Moscou" potser és Eslovakia o ARYM (FYRM), és a dir, allò que Grècia ens obliga a no anomenar "Macedònia" (capital: Skopje) per un estúpid "conflicte del copyright". M'alegra que ens segueixin des de Macedònia, l'única república ioguslava que va salvar-se de les guerres (es van independitzar perquè ningú no la volia).

Especialment m'agrada que aparegui escrita la localitat i la regió, land, comunitat autònoma, província... més que no pas l'Estat, del qual tenim la seva senyera corresponent.

És interessant saber quins temes són els més llegits... I també em fa curiositat saber què vol dir que un "1%" llegeix tal o qual tema. Sospito que és una qüestió d'arrodoniment, i que "1%" i "<1%" = 0 (Zero).

Ja hem après alguna cosa sobre els blogs.

Ara cal saber com la màquina pot saber totes aquestes dades...

Editat: torno a escriure en aquest missatge perquè em fascinen els mapes. Clicant al mapa de feedjit un pot entrar en un mapa molt complet, com ja he dit... Ara bé, si fa dos dies que hi entro i sempre veig els mateixos llocs, amb els mateixos articles de la maginoteca oberts... hum, com per sospitar sobre la veracitata de les dades. Quant de temps us esteu de mitjana amb un blog al davant? Jo, uns 5 minuts, llegint un missatge i l'anterior o el posterior, i algun altre de relacionat per veure com és el blog. Diguem-ne que estiguem molta estona: 20 minuts... Però no 20 hores. En alguns casos, com els de certes localitats que són les úniques de certs païso, penso que seran robots o ordenadors permanentment connectats a qualsevol web (i d'aquí es d'on sortiria informació per als buscadors d'Internet, per exemple). Però en els altres casos, en els espanyols... hum, sospito que és gent que va entrar en algun moment de la setmana des que vaig instal·lar el mapa i la seva emprenta queda marcada al mapa.

Per tant, potser caldria instal·lar un comptador... per provar, ja veurem... i segur que tot això serveix per a un objectiu amagat que jo desconec.

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Enhorabona, Sr Magin per la seva internacionalitat. Espero que no siguin poders fàctics monitoritzant la seva activitat subversiva.

maginelmago ha dit...

El peligro del "rastro digital".

Pues lo del mapa lo puse por poner,pero supongo que eso de que pones el google "tal cosa" y pinchas a ver qué hay...

Es fascinante.

Por cierto, uno puede cambiar los colores del mapa y yo puse un azul casi igual al del mar. Cuando alguien entra desde alguna costa, se inunda ese país... Veo que el Mar Mediterráneo se extiende sobre la Península Ibérica. Blub,blub, blub...

Laure ha dit...

Molt bona obserrvacio! Jo tambe m'ho ficare.

Alfredo Ruiz Sánchez ha dit...

Yo también tengo un chisme de estos en mi blog y hace gracia ver de dónde vienen las visitas. Parece que los latinoamericanos y principalmente los argentinos tienen predilección por nuestros blogs, porque yo también tengo visitas allende los mares...

¿No te hace ilusión tener un visitante de Andalucía? jeje.

Un saludo

maginelmago ha dit...

Me hace mucha ilusión que me visiten de Andalucía, de Andaalba o de Andaterelu... ya no estás acostumbrado a estos chistes, ¿eh?